Veelgestelde vragen

  • Wie moet ik bellen als ik problemen heb met mijn verwarmingsinstallatie?

    Voor Benthuizen, Hazerswoude-Dorp,Hazerswoude-Rijndijk en Koudekerk aan den Rijn belt u met de firma J.Lievers. Telefoonnummer: 070-3861214.

     

     

  • Hoe meld ik een reparatieverzoek?

    Dit kan op 3 verschillende manieren:

    • telefonisch op telefoonnummer 0172583111
    • per e-mail op e-mailadres reparaties@habekowonen.nl
    • of vul het formulier "reparatieverzoek" in op de website van Habeko wonen
  • Vindt er dit jaar onderhoud aan mijn woning plaats?

    Vindt er in 2023 planmatig onderhoud aan uw woning plaats, dan kunt u dat vinden in bijgaand overzicht (onder voorbehoud). Habeko wonen zal hierover tijdig contact met u opnemen.

    Planmatig onderhoud 2023

  • Kan ik iets veranderen in of aan mijn woning?

    Op de website van Habeko wonen staat het volgende:

    Zelf klussen

    U vindt het belangrijk dat u zich prettig voelt in een huis dat helemaal aan uw wensen voldoet. Maak van uw huis daarom een echt thuis. We (= Habeko wonen) vertellen u graag wat wel en niet mag.

    Wilt u iets veranderen in uw woning?

    Dan vraagt u dat eerst bij ons aan. Wij spreken ook af of u de veranderingen weer moet verwijderen als u verhuist. Weet u niet zeker wat wel en niet mag? Vraag ons gerust advies. We helpen u graag.

    U volgt alle aanwijzingen goed op.

    Verandert u iets? Dan volgt u alle aanwijzingen of regels die wij, de gemeente of de wet voorschrijft goed op.

     

  • Kan ik een vergoeding krijgen bij verbetering in de woning?

    Dit is soms mogelijk.

    Wilt u de douche, het toilet of de badkamer veranderen?
    Daarvoor heeft Habeko een aparte vergoedingsregeling. Habeko betaalt dan een deel van het materiaal. Dit geldt alleen als de verandering noodzakelijk is. Dit controleert de opzichter van tevoren.

    Vergoedingen per 01 januari 2018

    Soort:                                                            Vergoeding

    Plaatsen luxe keuken                                     Euro 370,00

    Tegelwerk wand badkamer                            Euro 185,00

    Tegelwerk vloer badkamer                             Euro 185,00

    Tegelwerk wand toilet                                     Euro 110,00

    Tegelwerk vloer toilet                                      Euro  55,00

     

  • Wat kan ik doen als ik een klacht heb over Habeko wonen?

    Voor reparaties aan uw woning adviseren wij u eerst contact op te nemen met Habeko wonen. Dit kan op drie manieren (telefonisch, per e-mail of met het reparatieformulier op de website van Habeko wonen). Het schriftelijk indienen heeft als voordeel dat u kunt bewijzen dat u een melding heeft gedaan.

    Als Habeko wonen uw melding niet oplost of serieus neemt, kunt u bij ernstige klachten terecht bij de klachtencommissie van de corporatie. Hiertoe vult u een extern klachtenformulier in. U vindt dit formulier op de site van Habeko wonen. U kunt natuurlijk ook eerst telefonisch contact opnemen met Habeko wonen, telefoonnummer 0172583111.

    Het kan zijn dat u er niet uitkomt met Habeko wonen. U kunt dan een brief / e-mail sturen aan de SBHw.

    Voor algemene vragen, dus niet betreffende een klacht aan uw woning, kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met SBHw.

     

  • Mijn brandmelder piept, wat moet ik doen?

    Als u met regelmatige tussenpozen uw brandmelder hoort piepen, dan moet de batterij vervangen worden. U heeft hiervoor alleen een kleine, platte schroevendraaier nodig. Aan de zijkant van de melder zit een gleufje, bij het pijltje. Steek de schroevendraaier in dit gleufje tot u niet verder kunt. Schuif de brandmelder horizontaal van u af. U kunt nu het onderste deel van de melder meenemen om de platte batterij te vervangen. Als u dit gedaan heeft, plaatst u het onderste deel weer terug en trekt het naar u toe tot u "klik" hoort. 

    Het is niet de bedoeling dat u Habeko wonen hiervoor belt, tenzij het u niet lukt natuurlijk.

  • Beschikt SBHw over eigen energiecoaches?

    Ja, SBHw beschikt over twee gecertificeerde energiecoaches, te weten de heer Ton van der Haven en de heer Hennie Meijer.

  • Moet ik betalen voor het advies van de energiecoach?

    Nee, u hoeft hier niet voor te betalen. Het advies is helemaal gratis.

  • Hoe kan ik in contact komen met de energiecoach?

    Heeft u een vraag, of wilt u een afspraak maken met één van de energiecoaches vul dan het contactformulier op de website in, of stuur een mail aan energieadvies@sbhw.nl . Eén van beide coaches neemt dan zo spoedig mogelijk contact met u op.